
ساکنان تورنتوی بزرگ GTA که چند روزی است گرمای شدید تابستان را تجربه میکنند، بالاخره میتوانند از خنک شدن هوا در پایان هفته نفس راحتی بکشند.
بر اساس گزارش CP24، دمای هوا دیروز (چهارشنبه) تا ۳۲ درجه بالا رفت و با در نظر گرفتن رطوبت، احساس واقعی هوا به حدود ۴۰ درجه رسید. همچنین هشدار کیفیت پایین هوا و احتمال توفان رعد و برق نیز برای بعدازظهر چهارشنبه اعلام شده بود.
سازمان Environment Canada در بیانیهای اعلام کرده: «یک توده هوای خنک از پنجشنبه شب وارد منطقه میشود و به این موج گرما پایان میدهد.»
برای روز پنجشنبه، بیشینه دما ۲۸ درجه پیشبینی شده که با رطوبت، احساس واقعی آن به ۳۶ درجه خواهد رسید. اما از پنجشنبه شب، شرایط هوا به سمت نرمال بازمیگردد و برای روزهای شنبه و یکشنبه، دمای هوا به ترتیب ۲۵ و ۲۶ درجه خواهد بود، یعنی مطابق با میانگینهای معمول این فصل.
موج گرمای اخیر از آخر هفته گذشته آغاز شد و باعث نگرانیهایی در مورد سلامت عمومی، بهویژه برای سالمندان، کودکان و افرادی با بیماریهای زمینهای شده بود.
سازمانهای بهداشتی نیز از شهروندان خواستهاند در چنین شرایطی از فعالیت زیاد در فضای باز پرهیز کنند، آب کافی بنوشند و در مکانهای خنک بمانند.










