فستیوال های کانادا

۷ پیشنهاد آتش برای سفر یک روزه از تورنتو در این آخر هفته طولانی پایانی فصل تابستان

چه دوست داشته باشیم، یا نه، فصل تابستان با همه گرما و هیجان‌هایش رو به پایان است. بزودی فصل زیبای برگ‌ریزان و هزار رنگ انتاریو از راه می‌رسد و طبیعت زیبای کانادا جلوه دیگری از خود را به نمایش می‌گذارد.

این آخرین هفته طولانی پیش از باز شدن مدارس و فرا رسیدن فصل پاییز است.

برای سفر کردن لازم نیست حتما بار و بنه ببندید و هتل رزرو کنید و برای چند روز برنامه‌ریزی کنید.

خوشبختانه در همین اطراف تورنتو این‌قدر جاذبه‌های دیدنی هست که ظرف یکی دو ساعت به آنجا می‌رسید و روح و روان خود را جلای تازه‌ای می‌دهید.

این ۷ مکان زیبا و پارک طبیعی در نزدیکی تورنتو پیشنهادهای ما در آتش است برای این آخر هفته طولانی.

۱- یک ساعت از تورنتو رانندگی کنید،‌ به سیاره دیگری می‌رسید؛ بدلندز

یک منطقه بسیار نادر در انتاریو که می‌تواند گزینه مناسبی برای آخر هفته شما باشد، منطقه بدلندز است که زمین‌های آن از سنگ نرم و ظریفی به نام Queenston Shale به وجود آمده است. این منطقه که در کلدون قرار گرفته، یک ساعت از تورنتو فاصله دارد و اگر پس از خروج از بزرگراه ۱۰ به سمت جاده Baseline قدیمی بپیچید به سرعت در برابر چشم‌هایتان ظاهر می‌شود. اینجا در این باره بیشتر بخوانید.

۲- Valens Lake؛ لذت سفر رویایی در یک منطقه حفاظت‌شده

اگر مدت‌هاست دنبال این هستید که کمی استراحت و تفریح کنید، مقصد خوبی برایتان در نظر داریم. در منطقه حفاظت‌شده Valens Lake که در نزدیکی تورنتو قرار دارد، می‌توانید آرامش و سکوتی که انتظار دارید را پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

در این منطقه حفاظت‌شده از شلوغی و ازدحام شهر فاصله می‌گیرید، بدون اینکه مجبور باشید ساعت‌ها در جاده رانندگی کنید. 

منطقه حفاظت‌شده Valens Lake یک مقصد سفر رویایی است که در Flamborough انتاریو قرار دارد. این منطقه، خارج از تورنتو واقع شده و تقریبا یک ساعت با آن فاصله دارد. اینجا در این باره بیشتر بخوانید.

۳- Mount Nemo؛ هم یک پیاده‌روی سبک و هم لذت از طبیعت زیبا

کافی است تنها ۴۵ دقیقه از تورنتو فاصله بگیرید تا به منطقه حفاظت‌شده Mount Nemo برسید.

این منطقه دارای دو مسیر پیاده‌روی است که هم می‌تواند حرفه‌ای‌ها را راضی نگه دارد، هم به درد کسانی می‌خورد که حرفه‌ای نیستند و می‌خواهند یک پیاده‌روی سبک داشته باشند.علاوه بر این، Mount Nemo یک سیستم غاری کوچک و یک معدن سنگ متروکه نیز برای اکتشاف دارد و با حدود ۴ یا ۵ ساعت وقت گذاشتن، می‌توانید از انواع جاذبه‌های آن بازدید کنید. اینجا در این باره بیشتر بخوانید.

۴- Mono Cliffs Provincial Park؛ تجربه یک گشت‌وگذار منحصربه‌فرد

اگر جزو آن دسته از آدم‌هایی باشید که عاشق پیاده‌گردی هستند و دوست دارند ساعت‌ها در مسیرهای زیبا راه بروند، حتما سر زدن به پارک استانی Mono Cliffs Provincial Park در استان انتاریو می‌تواند برایتان بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد.

این پارک استانی تا تورنتو ۸۰ کیلومتر فاصله دارد که یک ساعت رانندگی است. این پارک، مسیری ۲۰ کیلومتری دارد که از میان Niagara Escarpment می‌گذرد و شما می‌توانید در طی گذر از این مسیر، انواع و اقسام جاذبه‌های طبیعی و غیر طبیعی مانند پلکان‌ها و مسیرهای چوبی، جنگل انبوه سدر با درختانی به قدمت بیش از ۷۰۰ سال، غارهای عمیق و سایر چشم‌اندازهای نفس‌گیر و فوق‌العاده دیدنی را به چشم ببینید.

البته، هول برتان ندارد و نگران نشوید چون طی کردن این مسیر فقط به درد حرفه‌ای‌ها نمی‌خورد و شما اگر یک پیاده‌گرد مبتدی هم باشید می‌توانید از عهده این کار بربیایید.

در این مطلب، جزئیات بیشتری درباره این پارک که مقصدی عالی برای سفرهای کوتاه یک روزه است را می‌خوانید.

۵- Rock Glen Gorge؛ سفر به دره‌ای که رویای شکارچیان فسیل است

فکر می‌کنید آخر هفته‌های‌تان تکراری شده و آنقدر در طبیعت اطراف تورنتو گشت‌وگذار کرده‌اید که دیگر این مناطق، جذابیت خودشان را برای شما از دست داده‌اند؟ 

هنوز هم این امکان برای شما وجود دارد که آخر هفته خود را در جایی متفاوت و در عین حال، جذاب بگذرانید.

مثلا چه اشکالی دارد که تعطیلات را در کنار فسیل‌های باقی‌مانده از چند هزار سال پیش سپری کنید؟ 

اگر دوست دارید رویای شکارچیان فسیل را در بیداری ببینید، می‌توانید سری به منطقه حفاظت شده Rock Glen بزنید.

البته، یادتان باشد که قرار نیست شما هم مانند این شکارچیان، بیل و کلنگ به دست بگیرید و به جان فسیل‌های بی‌نوا بیافتید. 

این منطقه، قوانین و مقررات سفت و سختی دارد که به هیچ کس اجازه این کار را نمی‌دهد و شما فقط امکان بازدید از مجموعه را دارید.

با این حال، سفر کردن به این منطقه می‌تواند آخر هفته متفاوتی را برای شما رقم بزند. 

با خواندن این مطلب با آدرس و قوانین این مجموعه و رایج‌ترین و جذاب‌ترین فسیل‌هایی که در آنجا وجود دارد، آشنا می‌شوید.

۶- Darlington Provincial Park؛ پارکی برای پیاده‌روی بی‌پایان

دارلینگتون در شرق Oshawa قرار دارد که مرز بین دریاچه انتاریو و McLaughlin Bay است. اگر در تورنتو زندگی می‌کنید، فقط سی دقیقه از سواحل شنی، دره‌ها و پرنده‌های متنوع دارلینگتون فاصله دارید.

این پارک دارای ۴ مسیر پیاده‌روی است که از ساده تا متوسط، هستند. به همین دلیل اگر با بچه‌های کوچک هم برای پیاده‌روی بروید، گزینه خوبی هستند و همه با سطوح آمادگی بدنی مختلف می‌توانند از آنها استفاده کنند. اینجا در این باره بیشتر بخوانید.

۷- Sager Conservation Area؛ یک مسیر جنگلی و برجی ۳۰ فوتی برای تماشای مناظر

اگر دوست دارید روز تعطیل خود را در یک مسیر جنگلی با درختان پر شاخ و برگ بگذرانید و پیاده‌روی کوتاهی داشته باشید، بهتر است سری به منطقه حفاظت‌شده Sager Conservation Area بزنید.

در این منطقه، برجی با ارتفاع ۳۰ فوت وجود دارد که می‌توانید از پله‌های آن بالا بروید و زیبایی‌های خارق‌العاده منطقه را زیر پا داشته باشید.

خوبی این منطقه این است که شما در آنجا، امکان پیک‌نیک کردن هم دارید.

Sager Conservation Area تا تورنتو حدود دو ساعت فاصله دارد.

اگر برای سفر به این منطقه وسوسه شدید، این مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره آن دست‌تان بیاید.

دیدگاه خود را بنویسید
دسته بندی مطالب