فستیوال های کانادا

Foley Mountain؛ تماشای چشم‌اندازهایی بی‌نظیر در منطقه حفاظت‌شده

تنها کافی است حدود ۳ ساعت و نیم از تورنتو دور شوید تا بتوانید یک ماجراجویی یک‌روزه و جذاب در منطقه حفاظت‌شده Foley Mountain داشته باشید.

این منطقه ۸۰۰ هکتاری، دارای ۷ مسیر پیاده‌روی مختلف است که هر کدام از آنها زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند.

مثلا یکی از این مسیرها شما را به یک ساحل کوچک با منطقه شنای طبیعی می‌رساند و با طی مسیر دیگر، به یک برکه زیبا و سبز رنگ می‌رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های این منطقه حفاظت‌شده، بهتر است این مطلب را بخوانید.

منطقه حفاظت شده Foley Mountain چشم‌اندازی به Spy Rock دارد و مناظر افسانه‌ای از راه آبی Upper Rideau را همراه با روستای Westport در ارتفاع حدودا ۲۰۰ فوت (۶۵ متر) پایین‌تر نشان می‌دهد.

این منطقه، ۳ ساعت و نیم با تورنتو فاصله دارد

این منظره تماشایی کمی بیش از ۳ ساعت و نیم با تورنتو فاصله دارد و برای یک ماجراجویی یک روزه کاملا نزدیک است.

این چشم‌انداز، تنها به اندازه یک پیاده‌روی کوتاه از پارکینگ منطقه حفاظت‌شده Foley Mountain فاصله دارد و می‌توانید با گذر کردن از یک سطح شیب‌دار گسترده در جنگل به این منطقه باز دسترسی پیدا کنید. از آنجا می‌توانید از مناظر پانوراما لذت ببرید.

جاذبه‌های این منطقه که می‌توانید از تماشای آنها لذت ببرید

شما این امکان را خواهید داشت که Mulvilles Bay را در بالای دریاچه، Upper Rideau را در سمت چپ، Westport Pond را در وسط و تکه‌ای از دریاچه Westport Sand را در سمت راست تماشا کنید. همچنین، احتمال دارد از روی صخره، برج بلند کلیسای St. Edward the Confessor را ببینید.

فقط وقتی در این منطقه گام برمی‌دارید، مراقب باشید زیرا لبه صخره در بعضی قسمت‌ها پُرشیب می‌شود.

شهاب سنگی که نیم میلیارد سال پیش به زمین برخورد کرد، این منطقه را به‌وجود آورده است

این صخره، به‌طرز قابل توجهی دراماتیک است و در نتیجه شهاب سنگی به وجود آمده است که نزدیک به نیم میلیارد سال پیش به زمین برخورد کرد.

این برخورد به زمین لرزه‌ای عظیم منجر شد و زمین در امتداد خط گسل آن فرو رفت. در مورد Foley Mountain، این کوه حدود ۱۰۰ متر ریزش کرد و صخره‌ای بلند با شیبی زیاد و منظره‌ای تماشایی را به وجود آورد.

با بیش از ۱۰ کیلومتر مسیر پیاده‌روی، مابقی این منطقه حفاظت‌شده ۸۰۰ هکتاری نیز قابل مشاهده است.

۷ مسیر در این منطقه وجود دارد که می‌توانید در آنها گشت‌وگذار کنید

تمام ۷ مسیر مختلف در این منطقه زیر ۳ کیلومتر هستند و کاملا مشخص و شبکه‌بندی شده می‌باشند. بنابراین، می‌توانید هرچقدر که دوست دارید در این منطقه گشت‌وگذار کنید.

مسیر Rideau که در امتداد Rideau Canal قرار دارد و از Kingston تا Ottawa ادامه پیدا می‌کند نیز از این منطقه می‌گذرد.مسیر ۲.۳ کیلومتری Orange Maple در نزدیکی interpretive centre شما را به یک ساحل کوچک با منطقه شنای طبیعی می‌رساند.

اگر مسیر ۱.۲ کیلومتری Beaver Pond Nature را دنبال کنید به یک برکه زیبا و سبز رنگ می‌رسید که با یک محل فوق‌العاده برای نهار و نیمکتی مشرف به آب تکمیل می‌شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که هر مسیری را که طی کنید، از تماشای چشم‌انداز آن غافل نشوید.

مبلغی که باید برای تفریح و گذراندن یک روز در این منطقه بپردازید

هزینه گذراندن یک روز در این منطقه ۷ دلار است و می‌توان بلیط آن را به‌صورت آنلاین یا در منطقه حفاظت‌شده با دستگاه کارت‌خوان خریداری کرد. این دستگاه، هم کارت اعتباری و هم سکه را قبول می‌کند.

فاصله‌ اجتماعی را رعایت کرده و زباله‌های خود را جمع‌آوری کنید

حتما در هنگام بازدید از این منطقه به یکدیگر احترام بگذارید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و در گروه‌های کوچک برای بازدید بروید.

هنگام بازگشت نیز با جمع‌آوری زباله‌های خود، منطقه را همان قدر تمیز که تحویل گرفته‌اید، تحویل دهید.

دیدگاه خود را بنویسید
دسته بندی مطالب