
آلودگی صوتی به یکی از مهمترین دغدغههای ساکنان تورنتو تبدیل شده و صدای خودروها، ساختوسازها، کنسرتها و وسایل نقلیه پر سروصدا، زندگی روزمره بسیاری از مردم را مختل کرده است.
خانم Ingrid Buday که نزدیک گاردینر زندگی میکند، از سال ۲۰۱۹ بهدلیل صدای شدید اگزوز خودروها و بیدار ماندنهای شبانه، تصمیم گرفت گروهی به نام No More Noise Toronto راهاندازی کند. این گروه حالا خواهان سیاستهای موثرتر برای کنترل آلودگی صوتی است.
به گزارش CP24، در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰ هزار شکایت رسمی در بخش ۳۱۱ شهرداری درباره آلودگی صوتی ثبت شد که شامل مواردی چون صدای حیوانات، صدای ساختوساز و صدای کاندیشنرها بوده است. همچنین بیش از ۳۵۰۰ شکایت درباره صدای بلند تجهیزات صوتی یا موسیقی گزارش شده است.
آقای Nick Iozzo که در نزدیکی Casa Loma زندگی میکند، بهدلیل افزایش کنسرتهای فضای باز، مجبور شده ۴۰ هزار دلار صرف عایقصوتی کردن پنجرهها کند.
خانم Rochelle Rodney از Mimico نیز بهدلیل صدای شدید پمپ حرارتی، دچار بیخوابی مزمن شده و میگوید سلامت روانش به خطر افتاده است.
همچنین، خانم Jessica Cordoba از Vaughan که نوزاد پنجماهه دارد، میگوید صدای مداوم موتور سیکلتها و تریلیها خواب را از خانوادهاش گرفته است.
شورای شهر تورنتو اعلام کرده که در حال تلاش برای کنترل آلودگی صوتی است، اما بسیاری از ساکنان معتقدند اقدامات شهرداری کافی نیست.
به گفته خانم Buday از شهروندان تورنتو، فناوریهایی مانند دوربینهای خودکار اندازهگیری صدا یا محدودکنندههای صوتی وجود دارند که در شهرهایی مانند نیویورک اجرا شدهاند، اما در تورنتو هنوز مورد استفاده قرار نگرفتهاند.
او تاکید میکند که آلودگی صوتی فقط یک مزاحمت نیست، بلکه یک مسئله بهداشتی و عدالت اجتماعی است که نیازمند پاسخ جدی و خلاقانه از سوی مسئولان شهری است.










