تابستان‌های پرشور و نشاط تورنتو؛ ۹ نکته که باید بدانید

        تابستان در تورنتو

        برخلاف زمستان‌های تورنتو که معمولا با توفان و باد و برف و یخ همراه است، تابستان‌های آن گرم و پرنشاط است.

        هر هفته ده‌ها فستیوال و جشنواره و کنسرت در تورنتو برگزار می‌شود که بسیاری از آنها هم رایگان است.

        سواحل متعدد و استخرهای تورنتو هم فرصت خوبی است برای زدن تنی به آب و رها شدن از شدت گرمای تابستان.

        این مطلب ۹ تا از مهم‌ترین فکت‌ها را درباره تابستان و زندگی تابستانی تورنتو دارد.

        دانستن این ۹ نکته به شما کمک می‌کند تا از روزهای کسالت‌آور و گاه دیوانه‌وار تابستان تورنتو جان سالم به در ببرید و بیشترین لذت را تجربه کنید.

        ۱-  محبوب‌ترین استخر روباز 

        در تورنتو ۱۴۰ استخر روباز، استخر کودکان و استخر بازی Splash Pad فعالیت دارد، ولی استخر Gus Ryder در Lake Shore Boulevard West و Parkside Drive، که سال ۱۹۲۵ افتتاح شده و زمانی بزرگترین استخر دنیا بود، همچنان محبوب‌ترین و شلوغترین به شمار می‌آید.

         

        ۲- تمیزترین و آلوده‌ترین ساحل‌ها 

        سواحل Marie Curtis Park در تابستان گذشته، به خاطر سطوح بالای باکتری E. coli، بیشترین روزهای ممنوعیت شنا را داشتند و از ۹۱ روز، فقط ۴۹ روز ایمن تشخیص داده شدند. برای تمیزترین سواحل باید به جزیره‌ها بروید: سواحل Hanlan’s Point و Gibraltar فقط یک روز تعطیل بودند.

         

        ۳- شلوغ‌ترین پارک 

        بزرگ‌ترین پارک تورنتو High Park با حدود ۴۰۰ جریب مساحت است که حتی در شلوغ‌ترین روزهای تابستان هم می‌تواند سایه‌ی آرام جنگلی به شما بدهد. این پارک دارای برکه، مسیرهای پیاده‌گردی و باغ وحش هم هست.

         

        ۴- بدترین روز ترافیک

        سال ۲۰۲۳، سه‌شنبه ۲۷ جون، بدترین روز از نظر ترافیک در تابستان بود. آن روز Blue Jays بازی داشت و مسابقه‌ی فوتبال جام کونکاکاف در BMO Field برگزار می‌شد، باران می‌بارید و دود آتش‌سوزی‌های جنگلی هم در شهر بود.

         

        ۵- بیشترین تولید فاضلاب در یک روز

        تابستان ۲۰۲۳، فعال‌ترین روز غیر بارانی سیستم فاضلاب در پنجم جولای رقم خورد که ۱٬۴۰۰ میلیون لیتر فاضلاب به چهار تصفیه‌خانه‌ی شهر تخلیه شد. روز بسیار داغی بود که دمای هوا به نزدیک ۴۰ درجه‌ی سانتیگراد رسید.

         

        ۶- کاشت یک میلیون گیاه سالانه

        شهرداری هر ساله حدود یک میلیون گیاه در پارک‌ها، باغها و گل‌خانه‌های شهر پرورش می‌دهد. سال ۲۰۲۳ بیشترین تعداد، به گل Tuberous Begonia تعلق دارد که گلبرگ‌های رنگارنگ بزرگ و خوشبویی دارد و سال ۲۰۲۳ بیش از ۶۰ هزار بوته از آن کاشته شد.

         

        ۷- پر سروصداترین پاسیو

        رستوران The Mourning After در بلوار Fort York داون‌تاون تابستان ۲۰۲۳ با بیشترین شکایت از سروصدا مواجه بود. مدیر این رستوران می‌گوید سال گذشته، به خاطر جبران زیان‌های پاندمی، این غذاخوری تا دیروقت باز بوده، اما از سال ۲۰۲۴ به بعد معمولا ساعت ۴ بعدازظهر تعطیل می‌شود.

         

        ۸- روزی که Ferry بیشترین مسافر را دارد

        طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، تقاضا برای سفر با Ferry به Toronto Islands در لانگ ویکند Simcoe در نخستین دوشنبه آگوست، به اوج خود رسیده است.

         

        ۹- شلوغ‌ترین روز در فروشگاه‌های LCBO 

        شب قبل از Canada Day، یعنی ۳۰ جون، بیشترین فروش تابستانی سال در فروشگاه‌های LCBO رقم می‌خورد. بیشترین سفارش‌های آنلاین معمولا برای این نوشیدنی‌هاست:

        Cutwater Tequila Margarita, Ace Hill Lemon Vodka Soda and Ace Hill Raspberry Vodka Soda

        Attention!

        Atash reports from various events are based on information received from their website. Please, if you plan to attend any of them, be sure to check their website before you go. There is always a possibility of change.