
تورنتو صبح امروز (دوشنبه) به عنوان دومین شهر آلوده جهان از نظر کیفیت هوا معرفی شد؛ در شرایطی که همزمان هشدارهای گرما و آلودگی هوا برای مناطق مختلف منطقه تورنتوی بزرگ (GTA) صادر شده است.
به گزارش Environment Canada، دود ناشی از آتشسوزیهای جنگلی در شمال انتاریو موجب کاهش شدید کیفیت هوا و نیز کاهش دید در برخی مناطق شده و این شرایط ممکن است تا فردا (سهشنبه) هم ادامه یابد.
در این وضعیت، خطر برای سلامت همه افراد وجود دارد، اما گروههایی مانند سالمندان، زنان باردار، کودکان خردسال و افراد دارای بیماریهای مزمن بیشتر در معرض آسیب هستند.
طبق ردهبندی جهانی شرکت سوئیسی IQAir، در ساعت ۸ صبح دوشنبه، تورنتو در جایگاه دوم آلودهترین شهرهای بزرگ دنیا قرار داشت.
در کنار آلودگی هوا، هشدار موج گرما نیز همچنان ادامه دارد. دمای هوا بین ۲۹ تا ۳۲ درجه و با در نظر گرفتن رطوبت، بین ۳۵ تا ۴۰ درجه احساس میشود. دمای شبانه نیز بین ۱۹ تا ۲۳ درجه خواهد بود که خنکی قابل توجهی به همراه ندارد.
محیط زیست کانادا به شهروندان توصیه کرده در ساعات خنکتر روز فعالیت کنند، لباس نخی و روشن بپوشند، آب زیاد بنوشند و علائم گرمازدگی را جدی بگیرند؛ علائمی از جمله تهوع، سردرد، پوست داغ و قرمز، گیجی و تغییر سطح هوشیاری.
دکتر Christopher Lobos، متخصص قلب، هشدار داده که گرما و آلودگی میتواند فشار زیادی به ریه و قلب وارد کند، بهویژه برای کسانی که دارای بیماری زمینهای هستند. او به افراد توصیه کرده هنگام حضور در فضای باز از ماسک استفاده کنند و مراقب حیوانات خانگی نیز باشند، چون آنها هم ممکن است دچار گرمازدگی شوند.
این هشدارها تا پنجشنبه شب پابرجا خواهند بود. از همه شهروندان خواسته شده ضمن مراقبت از خود، بهطور منظم وضعیت سالمندان و کسانی که تنها زندگی میکنند را بررسی کنند.
توصیه میکنیم تا میتوانید در خانه بمانید، آب بنوشید و پنجرهها را بسته نگه دارید. امروز تورنتو جزو آلودهترین شهرهای جهان است.










