
بنای نمادین و تاریخی Palm House، پس از چند سال تعطیلی، بازسازی و نوسازی، از فردا چهارشنبه ۱۴ می بار دیگر درهای خود را به روی عموم باز میکند.
این بنا که به نام The Dome نیز شناخته میشود و در Allan Gardens Conservatory واقع شده است، نخستینبار در سال ۱۹۱۰ افتتاح شد.
ویژگی شاخص این ساختمان، گنبد شیشهای ۱۶ ضلعی آن است که دلیل نامگذاری آن به The Dome نیز همین است.
ساختمان فعلی، جایگزین پاویونی شده که در آتشسوزی از بین رفته بود.
در سالهای اخیر، شهرداری تورنتو پروژهای گسترده برای مرمت و نوسازی آن آغاز کرد. این کار شامل تعویض شیشهها، نوسازی نمای شیشهای، ارتقای کامل سیستم تهویه، کنترل کیفیت هوا، و همچنین بازسازی ساختمان اداری، سرویسهای بهداشتی عمومی و بهبود فضای پارک بود.
عملیات عمرانی این پروژه از اکتبر ۲۰۲۲ آغاز شد و در اکتبر ۲۰۲۴ به پایان رسید.
اکنون پروژه به طور کامل تحویل داده شده و آماده تجهیز داخلی و کاشت باغچههای داخلی است.
حالا پس از سالها، شهروندان میتوانند بار دیگر از این بنای زیبا و تاریخی بازدید کنند.










