خداحافظی همیشگی شهر تورنتو با آقای Dundas؛ نام مهم‌ترین میدان اصلی شهر تا پایان امسال تغییر می‌کند

میدان دانداس تورنتو

روند تغییر نام مهم‌ترین میدان شهر تورنتو یعنی Yonge-Dundas به یک نام آفریقایی که البته در آمریکای شمالی شناخته شده است، در جریان است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال نهایی شود.

اگرچه این تغییر نام سال گذشته در شورای شهر تورنتو تصویب شده، اما همچنان درخواست‌هایی وجود دارد برای اینکه نام فعلی این میدان همچنان حفظ شود.

شورای میدان Yonge-Dundas هم در جلسه ۱۵ فوریه ۲۰۲۴ خود تغییر نام میدان را به میدان Sankofa Square تصویب کرد.

استراتژی اجرایی تغییر نام این میدان در ماه جون به کمیته اجرایی و شورای شهر تورنتو ارائه خواهد شد.

ایده این تغییر نام، دو سال پیش مورد توجه قرار گرفت؛ یعنی زمانی که Henry Dundas، سیاستمدار بریتانیایی دو قرن پیش که نام او روی مکان‌های بسیاری در انتاریو گذاشته شده است، به‌عنوان چهره‌ای مطرح شد که مانع از پایان تجارت برده‌ها می‌شد.

علاوه بر این میدان، قرار است نام دو ایستگاه مترو که در آن از اسم آقای Dundas استفاده شده هم تغییر کند.

تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد، تغییر نام این میدان با نصب تابلوهایی با عنوان جدید Sankofa Square تا پایان امسال رسمی خواهد شد.

۱۰ روز پیش در ۱۳ می، تابلوهای این میدان که نام Yonge-Dundas را بر روی خود داشتند، بی‌صدا برداشته شدند.

هزینه طراحی، ساخت و نصب تابلوهای جدید حدود ۲۰۰ هزار دلار برآورد شده است.

اپلیکیشن Google Maps نیز چندی پیش نام جدید این میدان را در نقشه خود اضافه کرده است.

بحث درباره نامگذاری مجدد میدان، دو ایستگاه مترو و یک کتابخانه عمومی زمانی آغاز شد که افرادی درباره پیوندهای Henry Dundas با برده‌داری صحبت به میان آوردند، برخی از منتقدان این تغییر نام ادعا می‌کنند که این نگرانی‌ها ناشی از تفسیر نادرست تاریخ است.

نام جدید این میدان یعنی Sankofa از فرهنگ کشور غنا سرچشمه گرفته و به معنای عمل بازاندیشی درباره گذشته است. Sankofa نام شناخته شده‌ای در آمریکای شمالی و انگلیس است، از جمله در ۲ شهر واشنگتن دی‌سی و نیواورلئان استفاده شده است.

توجه!

گزارش‌های آتش از رویدادهای مختلف براساس اطلاعات دریافتی از وب‌سایت آنهاست. لطفا اگر قصد شرکت در هرکدام از آنها را داشتید، حتما قبل از رفتن، وب‌سایت آنها را چک کنید. همیشه احتمال تغییر هست.